en dag hos mamma

Har suttit hela dagen och inte gjort någonting har bara känns ensamheten i hela kroppen och hur himla hopplöst de känns att inte vara med dig, att inte se dig på en hel dag att inte vakna med dig på morgonen gjorde min dag meninslös att uppleva, visst känns det skönt att vara hemma hos mamma igen att andas in landsluften i lungorna och att se massa kossor och får ute på ängarna men dagen är så mycket mer än att kolla på åpna djur som tuggar i sig allt gräs på ängarna. Min vardag är med dig, att vakna upp med dig sätta på tv:n och ligga i dina armar och antligen höra regnet slå mot fönstret eller se solen tränga sig in genom gardinerna för att sedan gå upp och tvätta av ansiktet och bädda sängen och se dig sitta där på soffan me datan i knät och spela poker på facebook. att gå ut i köket och diska och sedan fixa i ordning frukost och äta tillsammans med dig. ne, nu fick jag äta ensam. utan att ens se dig innan jag tryckte in en sked med yoghurt som egentligen skulle smaka hallon eller nott men som istället smakade körsbär. satte mig sedan vid datorn för att kolla möbler och inredning, sånt som alltid är roligt att kolla på men inte ens de kunde få mig på humör. fick erbjudande att åka och hjälpa till att byta hage till hästarna men fixk noja för de och va rädd att få en smäll i magen så där satt jag igen åter vid datorn, smsade lite med dig och de fick mig på lite bättre humör. åkte med mamma sedan till nossebro och handlade lite allt möjligt faktist jordgubbar melon och taco tillbehör va lite av de sen gick jag över vägen från hemköp till godisaffären och plockade ner massa sura och salta godisar i en påse och gick tillbaka till bilen och tuggade säkerligen i mig halva påsen på vägen hem, hm på tal om de så ligger dom godisarna som inte va dom godaste kvar i påsen på tv bordet och jag har helt tappat suget på de nu. iaf så kom jag hem mötte kim som kom cyklandes ute på infarten när mamma hade startat gräsklipparen som morfar hade gjort sig ett tappert försök att laga men som tydligen fortfarande är sönder ropade in kim och började fixa tacos kim fixade grönsakerna vilket nog är den största delen av hela matlagningen eftersom att den största delen i tacos faktist är sallad. själv stekte jag köttfärsen. maten klar alla åt alla blev mätta mamma gick och sov... och vart satt jag? jo ännu en gång tillbaka vid datan och dennna gång snyltat in mitt tryne i olika shabloner att sätta på väggen i sovrummet. som ni vet så vill jag ju ha en stor fjäril så jag började söka på fjärilar och efter en stund hamnade jag inne på olika ord citat som kan beställas i shabloner, riktigt fina och tankeställande faktist. gillar en speciellt som lyder " om du skulle vara vaken skulle jag ge dig allt det där som jag aldrig ger dig men du, jag ger dig min morgon jag ger dig min dag" eller nott liknande. tyckte de va så fiint jag fastnade verkligen för den texten för mig betyder de typ att man inte behöver ge varandra allting i matriella saker utan dom små speciella stunderna är mer värda än allt annat. och så kom morsan och ville promenera just när jag va som mest inne i mina drömmar och ja va vell en gnutta deppig me så jag orkade inte fast det ångrar jag nu när jag sitter här att jag inte gick me henne hade varit skönt me en promenad i skogen men de kan jag alltid ta med älsklingen i morgon efter alla skiit viktiga ärenden, nä nu överdrev jag haha dom är inte skit viktiga men dom är lite nödvändiga iaf. men iaf mamma va borta en stund så jag började känna mig riktigt ensam och övergiven eftersom att kim inte heller va hemma så ringde jag upp mamma och frågade vart hon va och som vanligt i skogen så finns det inte någon mottagning men fick henne iaf att komma hem så åkte vi och hyrde film, den sötast film jag sätt på länge,"marly och jag" hette den rekomenderas verkligen. handlar om en man och en kvinna som gifter sig och skaffar en hund och så är hunden ganska såm vild och så vidare se den jag orkar inte förklara hela filmen för då blir de ingen spänning när ni ser den men den är riktigt mysig iaf om jag ska vara ärlig så fick jag tårar i sluten när...oj ska inte säga vad som hände kolla och se den är är ett måste ! till rfilmen ät vi även jordgubbar, melon och gammaldags vaniljglass med chokladsås och maränger. mmmmh så himmla gott kunde verkligen känna hur jag flööög in i drömmarnas värld haha eller kanske inte men nästan den njutningen fick jag av den perfekta kombenationen av glass och jordgubbar. melonen kunde kvittat men de är ju skit samma man behöver ju inte tugga i sig allt haha. väntar nu på att min älskade älskade pojke ska ringa men är inte säker på att han gör de efter som hans batteri va dåligt förut så fick han kanske aldrig smset me hem nr och jag kan inte hem nr till hans mamma heller. knaas detta låter haha vi ska ha barn tillsammans och vi kan inte hem nr till våra föreldrar men hahah va har vi haft för nytta av de? vi har ju aldrig behövt ringa varandra eftersom vi alltid brukar vara med varandra. aja jag vet att du kommer i morgon i alla fall och de känns skönt. en mindre skön kännsla är detta, aah hela denna grejen jag käner precis samma känsla som dom första dagarna på VT när jag bara ville åka hem till mamma, denna känslan är inte ny för mig jag kan sätta ord på den och jag har hört att de kallas seperations ångest så jag döper detta me till de. nu är klockan 10 och jag saknar min älskling så oerhört jäffla mycket att jag har tårarna precis innanför ögat och dom är redo att resa ner för min kind precis när som helst sån jag ska gå och lägga mig i sängen och göra ett tappert försök att sova så natten går över och morgonen kommer me nytt hopp, ja i morgon ska jag vara med dig äntligen det har bara gått en ändaste dag men en sak, den här dagen har kännts som en evighet och ett rent helvete utan dig.

god natt och sov så gott puss puss och allt de där haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0