fjäril, fördommar och världens starkaste kvinna

fjäril fjäril i magen jag bär
den kittlar och sparkar vart jag än är.
Fjäril fjäril så efterlänktad är vill hålla, mysa och klämma här och där.
fjäril fjäril jag myser när du sparkar, när vi på ultaljudet va sparkade du och va kanske glad, du vinkade med din lilla hand...




Va på bvc kontroll idag kollade hjärtslag 155/60 helt normalt och bra sa åsa (barnmorskan) tog även prover för järnbrist vilket tydligen är vanligt nu i dom här veckorna, yees slipper järntabletter för ja får i mig så det räcker ändå :) bra det.

sen gick ja å hjärtat till MC och fetade oss lite haha på väg hem stannade vi till hos hans farfar och kollade hans post och där va även hans faster som pratade massa om va ja ska göra för att de ska bli bra me babyn och så bla nott om att lägga ett rött band runt handleden de va tydligen bra för att många som man möter pratar skit eler kanske är sjuka och då ska de bandet tydligen skydda, lite roligt faktiskt sånt är man inte van vid som svensk haha, på tal om svensk så är jag väldigt trött på alla fördommar om oss svenskar, enligt människor som har en utlänsk bakgrund är vi så kallade billiga, vi skiljer oss och massa mer. men seriöst nu, jag sitter me min kille hos hans mamma och pappa nästan varje dag och kollar på musik kanaler från bosnien och nästan varje varje kvinnlig artist har väldigt U-ringade klänningar som går precis under rumpan och till de klackar som  liknar höghus haha ja har inte fördommar för ja tycker att varje människa ska få ta på sig vad dom är bekväma i även om dom helst vill gå nakna, varsegod ! MEN kom inte och säg att svenskar är billiga för jag vet inte en ända svensk som går me såna kläder varken artist eller cevilperson. kollar man på clubarna, vilka har då dom kortaste klänningar? blir så arg på alla som dömmer människor dom inte känner. och de jag skrev nyss om att svenskar skiljer sig, visst de händer och jag tycker fdet är väldigt synd men om man kollar på andra så finns de dom som lever olyckligt i ett äktenskapo resten av livet ist för att göra det bra för sig. men för guds skull skaffa inte barn om du inte trivs me din man eller fru! vet en som blev bortgift har barn och som inte älskar sin partner något als är otrogen så fort tillfället kommer, ska det vara så nej verkligen inte är du gift så har du lovat ditt liv me den person inför gud.
håll det då va trogen, älska och va rädd om din partner ta hand om varandra. det finns inget värre än att växa upp med bara en förelder. det gjorde jag och jag vet också varför, för att min mamma skaffade barn md fel person, såg inte till varken mitt eller hennes eget bästa et har ledit till att jag gärna avstår från vuxna men, är lite rädd när och aktsam. jag vet inte hur en pappa ska vara jag har aldrig haft har bara sätt alla andra ha. men fy fan vilken mama jag har! en kvinna att respektera och älska av hela sitt hjärta, så stark och kämpar in i det sista för sina barn. tänk er själva att vara både mamma och pappa i ett, mappa kan man kalla det för. de är nog den apsolut starkaste föreldern någonsin. att ha allt ansvar på sina axlar. att ensam se till att barnen får allt vad dom behöver uppfylla deras behov och önskningar. min mamma är undersköterska, hon jobbar och har alltid jobbat innom äldreomsorgen och va vi nog alla vet så är de en lön som borde vara högre. men vet ni va fast hon jobbat så mycket i alla mina år under hela mitt liv har jag sätt henne kämpa med all sin livsglöd för att skaffa fram pengar för att jag alltid ska ha mat på bordet när jag kommer från skolan, att jag ska ha rena fina kläder till skolan varje dag att få varma nya skor, jacmkor, mössa, vantar och halsduk varje vinter. jag har ändå alltid haft det som är bäst för de är vad min mamma har velat, mitt bästa! starkaste kvinnan på jorden är ens mamma och just därför är jag så glad att få bli en mamma, fast med en tilljänglig pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0